Ogólny opis
W samochodach Daewoo Nubira były montowane dwa rodzaje skrzyń biegów, manualna oraz automatyczna.
Skrzynia manualna jest skrzynią sześciobiegową, w tym pięć biegów do przodu i jeden do tyłu różnica między silnikiem 1.6 a 2.0 polegała na zmianie przekładni głównej.
Skrzynia automatyczna posiadała pięć biegów, cztery z nich do przodu i jeden wsteczny.
W skrzyni automatycznej są tylko cztery biegi dlatego gdyż bieg pierwszy odpowiadał drugiemu w skrzyni manualnej dzięki temu bieg czwarty w skrzyni automatycznej jest odpowiednikiem biegu piątego w skrzyni manualnej.
Tak jak w skrzyni manualnej różnice w silniku 1.6 i 2.0 polegały na zmianie przełożenia głównego.
Poniżej zamieściłem tabelkę która przedstawia różnice pomiędzy skrzyniami oraz wersjami silnikowymi.
nr biegu | 1.6 DOHC manualna | 1.6 DOHC automat | 2.0 DOHC manualna | 2.0 DOHC automat |
1 | 3.545 | 2.412 | 3.545 | 2.412 |
2 | 2.158 | 1.369 | 2.158 | 1.369 |
3 | 1.478 | 1.000 | 1.478 | 1.000 |
4 | 1.129 | 0.739 | 1.129 | 0.739 |
5 | 0.886 | ---- | 0.886 | ---- |
bieg wsteczny | 3.333 | 2.828 | 3.333 | 2.828 |
przełożenie główne | 3.722 | 4.405 | 3.550 | 4.405 |
Ciekawostką może być to że w instrukcji uwzględniono także silnik 2.0 SOHC, gdzie różnica polegała na tym że w skrzyni manualnej przełożenie przekładni głównej jest takie samo jak dla silnika 1.6 DOHC (3.722) a dla skrzyni automatycznej wynosi (4.225).
To samo tyczy się silnika 1,8 DOHC gdzie przełożenie przekładni głównej dla skrzyni manualnej są takie same jak dla silnika 1.6 DOHC (3.722) a dla automatu wynoszą (4.979).
Mamy także silnik 1.5 DOHC w którym nie ma opcji montowania skrzyni automatycznej a przełożenie przekładni głównej wynosiło lub miało wynosić (4.176) była także możliwość zastosowania przełożenia (3.722) tak jak dla silnika 1.6 DOHC.